GAZETKA

Gazeta "Zdrowe Nogi" Nr: 30

Pobierz pdf
WstępPaznokcie – odbicie naszego zdrowiaPrawidłowy rozwój i pielęgnacja stóp małego dzieckaProfesjonalny gabinet pielęgnacji stóp – niezbędne inwestycje i wyposażenieZmiany w obrębie płytki paznokciowej wywołane urazamiJak zadbać o kondycję zimą?PEELING: regulowanie procesów odnowy komórkowej w naskórkuProfesjonalna pielęgnacja w gabinecie kosmetycznym – zabieg złuszczający do korygowania niedoskonałości skórnych.Czy stopy zdradzają nasz charakter?

Jak zadbać o kondycję zimą?
 


Na dworze śnieg, niskie temperatury oraz niekorzystne warunki atmosferyczne – wszystko to powoduje, iż nawet na spacer trudno się nam zdecydować.

Wiele osób w okresie zimowym znacznie ogranicza swoją aktywność fizyczną. Jednak zaleca się jakikolwiek ruch nie tylko po
to, by poprawić własne samopoczucie, ale także by utrzymać kondycję na odpowiednim poziomie. Całkowite zrezygnowanie z wysiłku fizycznego spowoduje, iż nasza waga będzie wskazywała więcej. Dzieje się tak dlatego, że zimą nasz metabolizm zwalnia, czego skutkiem jest słabsze spalanie kalorii. Ucierpi przede wszystkim kondycja, która będzie miała ogromne znaczenie, jeżeli planujemy podczas ferii zimowych na przy­k­ład wyjazd w góry na narty.

Dlatego naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzą jakże popularne w dzisiejszych czasach kluby Fitness. W okresie zimowym wiele osób korzysta z bogatej oferty klu­bów. Jedną z takich alternatyw jest rower stacjonarny. Zajęcia indoor cycling są dob­rym sposobem na utrzymanie kondycji na właściwym poziomie, zwłaszcza kiedy na dworze panuje niekorzystna aura. Indoor cycling to zajęcia na rowerach stacjonarnych prowadzone przy muzyce. Trening taki może być ukierunkowany na budowę wytrzymałości, siły mięśniowej, poprawę techniki pedałowania, ale przede wszystkim powinien sprawiać biorącym w nim udział osobom ogromną frajdę oraz możliwość oderwania się od codziennych obowiązków. Miło wraca się na zajęcia, które przynoszą nam korzyści nie tylko dla ciała, ale także dla umysłu. Przede wszystkim ważne jest, aby wypracować pozytywny stosunek do wy­ko­nywanych ćwiczeń. Dlatego warto wybrać taki rodzaj aktywności fizycznej, który sprawia nam największą przyjemność.

Rower jest tylko jedną z propozycji, ale staraj się aby Twój trening był wszechstronny. Korzystaj z oferty klubów fitness i szerokiej gamy zajęć, odwiedź siłownię czy basen. Jeśli natomiast lubisz uprawiać aktywność fizyczną na dworze nie rezygnuj z niej zimą całkowicie. O tej porze roku trening na zewnątrz przyniesie Tobie dodatkowe korzyści. Ponieważ kiedy tempe­ratura spada kilka stopni poniżej zera trening staje się bardziej efektywny. W takich warunkach organizm uruchamia mechani­z­my termoregulacji, dzięki czemu wydatek energetyczny (spalanie kalorii) jest dużo większy. Szybsze tempo chudnięcia to nie jedyna korzyść. Ćwicząc na powietrzu, możesz też wzmocnić swoją odporność – zmienna temperatura znacząco wpływa na hartowanie organizmu.
Pamiętaj, że aktywność fizyczna jest nie­z­będnym elementem zdrowego stylu życia. Na różne sposoby poprawia stan naszego zdrowia, a także samopoczucia, przyspiesza metabolizm, prowadzi do lepszego wykorzystywania kalorii, to natomiast pomaga w utrzymaniu stałej, właściwej masy ciała. Wysiłek fizyczny jest również znakomitą metodą na przeciwdziałanie stresom.

Jarek Skiba
manager firmy FTI, trener fitness